Home / Tutoriale / Typowe błędy w WordPressie

Typowe błędy w WordPressie

Błąd w WordPress

Jeśli zdarzył ci się komunikat błędu w WordPressie albo w ogóle – biały ekran, nie panikuj. Wszystko jest do odzyskania, a niektóre błędy łatwo naprawić. Poniższy poradnik przedstawia typowe problemy w WP i sposoby ich rozwiązania.

Biały Ekran Śmierci

Twój WordPress zaliczył zgon. Nie reaguje już na nic i nie ładuje się po wpisaniu adresu. Nie jest to rzadki przypadek i wynika z następujących typowych problemów:

Plugin powoduje problemy z kompatybilnością. Jeśli możesz wejść do Panelu Admina, wyłącz wszystkie pluginy i uruchamiaj je jeden po drugim, żeby sprawdzić który z nich jest winowajcą. Jeśli nie możesz dostać się do Panelu, bo również przestał się ładować, zaloguj się do serwera FTP i znajdź katalog wp-content/plugins. Zmień jego nazwę na plugins-stary. To wyłączy wszystkie wtyczki przez uniemożliwienie ich załadowania. Możesz także ręcznie skasować znajdujące się w niej katalogi wtyczek, jeśli wiesz która z nich jest winowajcą.

Twój szablon może powodować błąd. Stare szablony są niekompatybilne z nowymi wersjami WordPressa i na odwrót. Jeżeli winny jest szablon to na pewno będziesz mógł zalogować się do Panelu Admina i zmienić go na domyślny, dostępny w instalacji.

Internal Server Error

Ten błąd jest całkiem powszechny i każdy kto optymalizował stronę dla SEO musiał się z nim spotkać, zwłaszcza dla starszych dystrybucji WordPressa. Głównym winowajcą jest plik konfiguracji serwera Apache, .htaccess, znajdujący się w katalogu root strony. Zawiera on dyrektywy serwera HTTP i jest bardzo wrażliwy nawet na drobne nieprawidłowości, wyłączając całkowicie stronę.

Aby naprawić błąd, wyłącz ponownie pluginy które mogły zmienić jego zawartość (zwłaszcza te dotyczące permalinków), a następnie przegeneruj plik .htaccess, zmieniając ustawienia permalinków. Opisaliśmy to szczegółowo w poprzednim artykule „Jak naprawić Internal Server Error w WordPressie?”

Błąd w połączeniu z bazą danych

Domyślnie WordPress wykorzystuje bazę danych MySQL do przechowywania zawartości tekstowej i wszystkich ustawień. Ustawienia przechowywane są w pliku wp-config.php. Sprawdź w nim następujące wartości, dotyczące bazy danych:

  • Database name
  • Database username
  • Database password
  • Database host (w 99% przypadków powinien to być ‚localhost’).

Jeżeli ustawienia bazy danych są prawidłowe i wszystkie dane się zgadzają, utwórz od nowa bazę danych w panelu hostingowym, tak żeby była czysta i jeszcze raz sprawdź wp-config.php.

Problemy z hostingiem

Tutaj może wystąpić ich wiele, w tym obejmujące także powyższe, których nie naprawisz. Serwer baz danych może nie działać, ustawienia serwera nadpisują twój plik .htaccess, serwer po prostu padł, albo albo wykorzystałeś limit transferu i strona została z tego powodu zablokowana (chociaż wtedy powinien wyświetlać się odpowiedni komunikat) Skontaktuj się z dostawcą hostingu, żeby dowiedzieć się w czym problem.

Połączenie zostało zerwane

Błędy z połączeniami wynikają z ustalonych na serwerze WWW maksymalnych czasów wykonywania skryotu PHP lub zapytania do bazy danych, typowo wynoszących 30-60 sekund. Nieprawidłowy lub niekompatybilny plugin albo motyw może powodować zapętlanie programu lub jego bardzo długie działanie, a wtedy serwer przerywa połączenie żeby zapobiec przeciążeniu serwera. Jeżeli jesteś na serwerze dedykowanym, możesz zmienić czas wykonywania skryptów, powinienieś przede wszystkim jednak naprawić błędy, w ten sam sposób co opisane w poprzednich punktach.

 

Nie udało ci się rozwiązać błędu i twoja strona WordPress nadal nie działa? Napisz, spróbujemy wspólnie znaleźć rozwiązanie.

Dodaj komentarz

E-mail nie będzie opublikowany. Required fields are marked *

*